افزایش ۳۵ درصدی قیمت مواد غذایی/ آماده تغییرات شوید!

اقتصاد 100- افزایش ۳۵ درصدی قیمت مواد غذایی در فرودگاه امام خمینی (ره) قطعی شد؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به دلایل این تفاوت قیمت نسبت به بیرون، شامل فاصله فرودگاه از تهران و قوانین گردشگری، از نظارت جدی تعزیرات بر فروش آب معدنی خبر داد.

افزایش ۳۵ درصدی قیمت مواد غذایی/ آماده تغییرات شوید!

افزایش قیمت مواد غذایی در فرودگاه امام خمینی (ره)، موضوعی است که مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به آن پرداخته است. ایشان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی قیمت مواد غذایی در فرودگاه نسبت به خارج از آن، این افزایش را ناشی از هزینه‌های نگهداری، فاصله فرودگاه از تهران، و قوانین گردشگری دانسته‌اند.

دلایل تفاوت قیمت مواد غذایی در فرودگاه

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به تفاوت قیمت مواد غذایی در فرودگاه امام خمینی نسبت به نقاط خارج از فرودگاه اشاره کرد. وی اظهار داشت: بررسی فرودگاه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که این تفاوت قیمت امری معمول است. به‌طور مثال، هزینه یک بطری آب در فرودگاه استانبول چند برابر هزینه مشابه آن در خارج از فرودگاه است.

اثر فاصله جغرافیایی از تهران

چلندری با تأکید بر فاصله ۷۰ کیلومتری فرودگاه امام خمینی از تهران، این فاصله را یکی از عوامل کلیدی در افزایش قیمت‌ها دانست. همچنین اشاره کرد که نگهداری آب معدنی نیازمند فضای قابل توجهی است و امکانات یخچال برای این امر ضروری محسوب می‌شود. با وجود تعیین قیمت مصوب برای آب معدنی، برای فروشندگان عرضه این محصول در فرودگاه به لحاظ اقتصادی سودآور نیست.

الزام فروش آب معدنی در قراردادها

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی اعلام کرد که اغلب فروشگاه‌ها و کافه‌های فرودگاه از فروش آب معدنی امتناع می‌کنند. لذا، در قراردادهای واگذاری غرفه‌ها به فروشندگان، شرط الزام فروش آب معدنی گنجانده شده است.

قوانین گردشگری و افزایش قیمت‌ مجاز

بر اساس قوانین گردشگری، غرفه‌های داخل فرودگاه مجاز هستند قیمت‌ها تا ۳۵ درصد بیشتر از قیمت نقاط خارج از فرودگاه باشند. این امر مشابه تفاوت قیمت در میان رستوران‌های داخل هتل و خارج از آن است. علاوه بر این، وعده‌های غذایی در فرودگاه نسبت به رستوران‌های داخل هتل، با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شود.

استفاده از برندهای معتبر

چلندری همچنین به استفاده از برندهای معتبر غذایی در فرودگاه امام اشاره کرد و تأکید کرد که این برندها در بیرون از محیط فرودگاهی نیز با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند. ایشان خاطر نشان کردند که فروش مواد غذایی با قیمت بیش از حد مصوب در فرودگاه، می‌تواند منجر به جرایم تعزیراتی شود.

موضوع جزئیات
افزایش قیمت مجاز ۳۵ درصد بیشتر از قیمت‌های خارج از فرودگاه
دلایل افزایش قیمت هزینه‌های نگهداری، فاصله جغرافیایی، قوانین گردشگری
شرایط فروش آب معدنی الزام فروش در قراردادهای غرفه‌های فرودگاه
استفاده از برندهای معتبر عرضه مواد غذایی از برندهای معتبر با قیمت‌گذاری کنترل‌شده
وبگردی
    ارسال نظر