5 خودرویی که در بازار ایران طرفداری ندارند!
اقتصاد 100- در بازار خودروی ایران، برخی مدلها به دلیل کیفیت پایین، طراحی نامناسب یا خدمات ضعیف پس از فروش، استقبال چندانی نداشتهاند؛ در این گزارش به معرفی ۵ خودرو از این دست میپردازیم."
بازار خودرو در ایران تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله کیفیت ساخت، طراحی ظاهری، خدمات پس از فروش و قیمتگذاری قرار دارد. برخی از مدلها با وجود تلاش برای جذب مشتریان، به دلایل مختلف نتوانستند به موفقیت دست یابند و به خودروهای کمطرفدار در بازار تبدیل شدند. در ادامه به معرفی ۵ نمونه از این خودروها خواهیم پرداخت.
جک J3
جک J3 در سال ۱۳۹۱ به عنوان جایگزینی برای فولکسواگن گل معرفی شد. اما به دلیل کیفیت پایین در ساخت و طراحی نامطلوب، این خودرو تنها دو سال تولید شد و از خط تولید خارج گردید.
لیفان ۵۲۰
این سدان چینی به علت کیفیت ساخت پایین و طراحی قدیمی نتوانست رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند و به یکی از بدفروشترین خودروهای بازار تبدیل شد.
بایک سابرینا
با وجود طراحی نسبتاً مدرن بایک سابرینا، ناشناخته بودن برند و کمبود قطعات یدکی باعث شد این خودرو در بازار ایران استقبال چندانی نداشته باشد.
بیسو T3
بیسو T3، یک کراساوور چینی، به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف، موفق به جذب خریداران ایرانی نشد و جایگاه مناسبی در بازار پیدا نکرد.
امجی ۵۵۰
با وجود ویژگیهای فنی مناسب، امجی ۵۵۰ به دلیل قیمت بالا و ناشناخته بودن برند در ایران فروش ضعیفی را تجربه کرده و نتوانست در بازار رقابت کند.
جدول مقایسه خودروهای کمطرفدار در بازار ایران
نام خودرو علت کمطرفداریجک J3 | کیفیت پایین ساخت و طراحی نامناسب |
لیفان ۵۲۰ | کیفیت ساخت پایین و طراحی قدیمی |
بایک سابرینا | ناشناخته بودن برند و کمبود قطعات یدکی |
بیسو T3 | عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف |
امجی ۵۵۰ | قیمت بالا و ناشناخته بودن برند |
انتخاب این خودروها به عنوان بدفروشترینها بر اساس گزارشهای موجود و تحلیلهای صورت گرفته است. عوامل ذکر شده نشان میدهند که موفقیت در بازار خودرو به همراه داشتن ترکیبی از کیفیت، طراحی جذاب، خدمات مناسب و قیمتگذاری معقول بستگی دارد.