نام پرفروش‌ترین خودروساز جهان اعلام شد

اقتصاد ۱۰۰- شرکت تویوتا موتور عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را برای پنجمین سال متوالی حفظ کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، گروه تویوتا، از جمله لکسوس، دایهاتسو و هینو، در سال ۲۰۲۴،بیش از ۱۰ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت. 

این پنجمین سال متوالی بود که تویوتا در بازار جهانی رهبری می‌کرد که عملکرد قوی این شرکت، انعطاف پذیری و استراتژی‌های هوشمند آن را نشان می دهد.

حتی با وجود مشکلات صنعتی، تویوتا عملکرد خوبی از خود نشان داد.  

طبق آمار، در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۴،بیش از ۹ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخته است.

البته این رقم کاهش ۳.۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد، اما هنوز یک خروجی قوی به شمار می‌رود.  

علی رغم این کاهش، رهبری تویوتا در یازار جهانی ثابت ماند. 

 گروه فولکس واگن، رقیب اصلی تویوتا، مشکلات خاص خود را داشت.  این شرکت در سال ۲۰۲۴ بیش از  ۹ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال قبل ۲.۳ درصد کاهش داشت.  

این باعث ایجاد شکاف ۶۱۸۴۳۸ دستگاه وسیله نقلیه بین تویوتا و فولکس واگن شد.  

توانایی تویوتا برای حفظ پیشروی خود نشان دهنده قدرت آن در بازار است.

  کارشناسان می‌گویند موفقیت تویوتا از طیف وسیع وسایل نقلیه آن ناشی می‌شود.  

همه چیز از خودروهای جمع و جور گرفته تا شاسی بلند‌های بزرگ را عرضه می‌کند. 

 این تنوع نیازهای مشتریان در سراسر جهان را برآورده می‌کند.

  این به تویوتا کمک می‌کند حتی زمانی که بخش‌های خاص خودرو با چالش‌هایی مواجه هستند، قوی بماند.

 در حالی که صنعت خودرو به سمت وسایل نقلیه برقی (EVs) حرکت می‌کند، استراتژی تویوتا متفاوت است.

  این شرکت در مورد تعهد کامل به خودروهای برقی احتیاط کرده است.  

با این حال، خط تولید قوی خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) همچنان محبوب است. 

 این به بازارهایی کمک می‌کند که تقاضا و زیرساخت‌های خودروهای برقی همچنان در حال رشد هستند.  

بدین ترتیب، رویکرد متعادل تویوتا آن را در سطح جهانی رقابتی نگه می‌دارد.

 انتظار می‌رود گروه هیوندای که شامل هیوندای، کیا و جنسیس است، سومین برند پرفروش جهان باشد. 

این برند در سال ۲۰۲۴، حدود ۷.۲۳ میلیون دستگاه خودرو فروخت.  

این میزان نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

  با وجود کاهش، عملکرد ثابت هیوندای انعطاف پذیری آن را نشان می‌دهد.

 به طور خلاصه، موقعیت تویوتا به عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۴ نشان دهنده برند قوی و محصولات متنوع آن است.  

استراتژی‌های هوشمند و توانایی انطباق به این بزند کمک کرده تا در یک بازار پیچیده جهانی پیشتاز بماند.

 

انتهای پیام

منبع : اقتصاد ۱۰۰
وبگردی
    ارسال نظر