رونمایی از ویژگی جدید سرچ گوگل
اقتصاد ۱۰۰ - گوگل قابلیت غیر فعال کردن شخصی سازی نتایج جستجو را برای کاربران معرفی کرد.
به گزارش گروه دانش و فناوری، این ویژگی برای کاربرانی که میخواهند اطلاعات بی طرفانه پیدا کنند مفید است.
تاکنون نتایج جستجوی شخصیشده Personalized search results براساس فعالیتهای گذشته کاربر، مانند سابقه جستجو و تنظیمات برگزیده، بوده است.
در حالی که این کار یعنی شخصی سازی نتایج میتواند نتایج جستجو را برای کاربر مرتبط تر نشان دهد، همچنین میتواند تنوع اطلاعات را محدود کند.
اما با ویژگی جدید با غیرفعال کردن شخصیسازی، کاربران میتوانند طیف وسیعتری از نتایج را ببینند و موضوعات را از دیدگاههای مختلف بررسی کنند.
برای این کار در پایین نتایج جستجو روی وب دو گزینه شامل Results are personalized و Try without personalization دیده میشود.
اگر کاربر گزینه اول را انتخاب کند، یعنی شخصی سازی نتایج را میخواهد داشته باشد اما گزینه دوم که جدید است به معنای غیرفعال کردن شخصی سازی بوده و نتایج بی طرف ترو متنوع تری را خواهد دید.
قبل از این ویژگی، کاربران باید مراحل پیچیدهای را برای غیرفعال کردن نتایج شخصی شده طی میکردند. آنها میتوانند تنظیمات را در حساب گوگل خود تغییر دهند یا به صورت دستی یک کد ویژه به URL اضافه کنند. اکنون، فقط یک کلیک برای غیرفعال کردن شخصیسازی انجام میشود و دریافت نتایج بیطرفانه را بسیار آسانتر میکند.
توجه به این نکته مهم است که این ویژگی فقط برای جستجوی فعلی current search کار میکند. پس از پایان جلسه، نتایج شخصی شده برمیگردند. همچنین، این گزینه بیشتر روی گوشیهای همراه در دسترس است. کاربران دسکتاپ ممکن است همیشه آن را نبینند، زیرا در دسترس بودن آن به عواملی مانند نوع دستگاه، عبارات جستجو و تنظیمات حساب بستگی دارد.
به طور کلی، این ویژگی جدید به کاربران کنترل بیشتری بر تجربه جستجوی خود ارائه میدهد. این یک راه آسان برای دسترسی به نتایج جستجوی خنثی بدون تأثیر رفتار گذشته فراهم میکند. این باعث میشود که کاربران راحتتر اطلاعاتی را بیابند که توسط جستجوهای قبلی آنها مغرضانه یا فیلتر نشده باشد. با توسعه این ویژگی، احتمالاً به ابزاری ارزشمند برای کسانی تبدیل خواهد شد که به دنبال اطلاعات شفاف تر و بی طرفانه تر هستند.
انتهای پیام