نمودارها از چشم‌انداز آتی طلا چه می‌گویند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با توجه به عملکرد نمودار روزانه، قیمت طلا همچنان در وضعیت مناسبی برای بازگشت به حرکت صعودی قرار دارد.

نمودارها از چشم‌انداز آتی طلا چه می‌گویند؟

به گزارش «دیلی فارکس» پاول، رئیس فدرال رزرو در شهادت خود در کنگره، ضمن تأکید بر شواهدی از ضعف بازار کار، بر موضع اخیر بانک مرکزی مبنی بر اینکه قبل از شروع کاهش نرخ در ایالات متحده، پیشرفت بیشتر در برابر تورم ضروری است، تکرار کرد.

در عین حال، حدود 75 درصد از بازار، موضع‌گیری بانک مرکزی ایالات متحده را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قبل از کاهش دیگری در سال جاری، در نظر گرفته‌اند. علاوه بر آن، در بحبوحه‌ی امید به آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، به دلیل کاهش تقاضا برای پناهگاه امن، شمش تحت فشار قرار گرفته‌ است.

و اما در روز سه‌شنبه پس از اینکه پاول، رئیس فدرال رزرو، در شهادت خود در برابر کنگره، بر موضه محتاطانه در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا پافشاری کرد، شاخص دلار آمریکا (DXY) کمی بالاتر از سطح 105 افزایش یافت. در همین راستا، پاول با اشاره به اینکه داده‌های سه ماهه‌ی اول، اطمینانی در زمینه‌ی حرکت پایدار تورم به سمن هدف 2 درصدی ایجاد نکرده است، اظهار داشت که فدرال رزرو تا زمانی که از این پیشرفت مطمئن نشود، کاهش نرخ بهره را در نظر نخواهد گرفت.

به طور همزمان، بازارها بر روی داده‌های کلیدی تورم این هفته ایالات متحده متمرکز شده‌اند که ممکن است بینشی از مسیر آینده‌ی نرخ‌های بهره ارائه دهد.

با توجه به نتایج تقویم اقتصادی، انتظار می‌رود گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ماه ژوئن 0.1 درصد افزایش قیمت مصرف‌کننده را نسبت به ماه می نشان دهد، در حالی که CPI اصلی احتمالاً 0.2 درصد افزایش خواهد یافت.

افزون بر آن، انتظار می‌رود قیمت‌های تولیدکننده تا 0.1 درصد افزایش یابد که نسبت به کاهش 0.2 درصدی در ماه مه به رقم کمتری اشاره دارد، در حالی که انتظار می‌رود قیمت‌های تولیدکننده اصلی 0.2 درصد رشد کند.

عامل دیگری که بر بازار طلا تأثیر می‌گذارد، بازدهی 10 ساله‌ی خزانه داری ایالات متحده است که در روز سه‌شنبه به بالای 4.3 درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای 4.28 درصدی از 5 جولای، اندکی جهش کرد. تسهیل پولی ارائه‌شده توسط پاول، رئیس فدرال رزرو، در شهادتش در برابر کنگره ایالات متحده تأیید کرد که تورم هنوز به اندازه‌ی کافی پایین نیست که فدرال رزرو بتواند چرخه‌ی تسهیل را آغاز کند و بر اوراق خزانه‌داری تأثیر بگذارد. 

به علاوه، آخرین داده‌های اقتصادی نشان داد که انتظارات تورمی مصرف کننده سال آینده برای دومین ماه متوالی از 3.2 درصد در ماه می به 3 درصد در ژوئن کاهش یافت. به طور مشابه، داده‌های هفته گذشته به افزایش نرخ بیکاری، فعالیت خدمات قراردادی و استخدام ضعیف بخش خصوصی اشاره کرد. در عین حال، وزارت خزانه‌داری این هفته قرار است 119 میلیارد دلار اوراق قرضه و اسکناس جدید منتشر کند.

پاول همچنین تکرار کرد که فدرال رزرو تا زمانی که اطمینان بیشتری وجود داشته باشد که تورم به طور پایدار به سمت هدف 2 درصد حرکت می‌کند، محدوده‌ی هدف برای نرخ وجوه فدرال را کاهش نخواهد داد.

پیش بینی و تحلیل امروز قیمت طلا

با توجه به عملکرد نمودار روزانه، قیمت طلا همچنان در وضعیت مناسبی برای بازگشت به حرکت صعودی قرار دارد. انتظارات برای مقاومت روانی آینده در 2400 دلار در هر اونس باز خواهد گشت، البته در صورت بازگشت مجدد قیمت‌ها به سطوح مقاومتی 2370 دلار و 2385 دلار در هر اونس.

سرمایه‌گذاران همچنان ترجیح می‌دهند طلا را از هر سطح نزولی خریداری کنند و نزدیکترین سطوح حمایتی برای طلا در حال حاضر به ترتیب 2349 و 2330 دلار در هر اونس است. هم‌اکنون همه نگاه‌ها به سطوح تورم آمریکا و سپس مسیر تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی دوخته شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما