الان وقت خرید خودرو است؟

اقتصاد 100- اسد کرمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، در توضیح آخرین وضعیت بازار خودرو اعلام کرد که قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته‌اند. وی گفت: کاهش قیمت دلار منجر به افت قیمت خودرو در بازار شده و این شرایط برای نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشکلاتی ایجاد کرده است.

الان وقت خرید خودرو است؟

 از ۱۵ خرداد تاکنون، قیمت‌ها روند نزولی داشته‌اند و اکنون شاهد کاهش ۳۵ درصدی قیمت انواع خودروهای خارجی و ۲۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی هستیم.

کرمی با بررسی تاثیر  واردات خودرو  بر بازار ادامه داد: بازار همچنان راکد است و اقدام دولت به واردات خودرو و امکان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی به دلیل محدود بودن تعداد آن‌ها، نتوانسته تغییر قابل توجهی در بازار ایجاد کند. برای متعادل شدن بازار خودرو، نیاز به عرضه گسترده‌تری وجود دارد.

وی افزود: واردات نباید فقط به افراد حقیقی و حقوقی خاص محدود شود. اگر تعداد بیشتری از مردم بتوانند به خودروهای وارداتی دسترسی داشته باشند، بازار تعادل بیشتری خواهد داشت و این تعداد خودروهای وارداتی فعلی پاسخگوی تقاضای موجود در کشور نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران همچنین تاکید کرد: واردکنندگان بدون نظارت وزارت صمت حواله خودروهای وارداتی را با هر قیمتی که بخواهند معامله می‌کنند و این امر به طور منفی بر بازار تاثیر می‌گذارد.

کرمی در خصوص قیمت خودروهای چینی نیز گفت: متاسفانه خاطره حادثه جاده قم که در مورد یکی از محصولات مدیران خودرو اتفاق افتاده بود، منجر به کاهش قیمت این خودروها شده بود اما این کاهش قیمت دوام نداشت و مردم به سرعت این اتفاق را فراموش کردند.

منبع:تیترکوتاه

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما