این سنگ عجیب‌ترین سنگ متولدین خرداد ماه است

طلا و جواهر اقتصاد 100: الکساندریت اولین بار در سال ۱۸۳۰ میلادی در معادن زمرد در نزدیکی کوه‌های اورال یافت شد. سختی این گوهر ۸٫۵ در مقیاس موس است که عدد بالائی است.

این سنگ عجیب‌ترین سنگ متولدین خرداد ماه است

الکساندریت از انواع کریسبریل بوده و چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، وجود قابل توجهی از تیتانیوم، آهن و عنصر کروم به عنوان ناخالصی در این سنگ است. سنگ الکساندریت در رنگ‌های سبز تا زرد و بنفش در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ تولد خرداد عجیب در روسیه، زیمباوه، برزیل، سریلانکا یافت می‌شود. قیمت این گوهر بسیار بالاست و گاهی حتی به اندازۀ مروارید و الماس با قیمت گزاف خریدوفروش می‌شود.

الکساندریت سنگی با رنگ زرد-سبز شفاف یا آبی-سبز است. این سنگ زیر نورهای پولاریزه همچون نور خورشید، ممکن است در رنگ‌های متنوعی همچون قرمز، ارغوانی، بنفش یا حتی نارنجی دیده شود. این تفاوت طیف‌ها به زاویه تابش نور و زاویه دید فرد بستگی دارد. این پدیده را «چند رنگ‌نمایی» می‌نامند و در کانی‌شناسی استفاده می‌شود. سنگ‌های قیمتی زیادی در دنیا با رنگ زرد-سبز شفاف وجود دارد، اما فقط تعداد محدودی از آنها می‌توانند زیر نور، رنگ‌های متنوعی از خود نمایش دهند. به همین خاطر است که الکساندریت را نماد عشق می‌دادند؛ زیرا عشق فقط یک رنگ ثابت ندارد. برای کادو دادن به کسی که دوستش دارید، می‌توانید از جواهرت با سنگ الکساندریت استفاده کنید زیرا نماد عشق واقعی است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما