حسن رعیت کجاست؟ + فیلم

اقتصاد ۱۰۰- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری: درخواست و شکایت طرف برای رسیدگی مجدد به پرونده ای که مختومه شده قانونی است ولی این لزوما به معنای پذیرش درخواست نیست درخواست نامبرده در دیوان مطرح شده و هنوز چیزی پذیرفته نشده است «حسن رعیت» به 25 سال حبس تعزیری محکوم شده است که همچنان در زندان اوین به سر می برد.

حسن رعیت کجاست؟ + فیلم




حسن رعیت کیست؟

سید حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت، تاجر، مدیر عامل کارخانه دنیای فلز، پارسیان فلز البرز و لوح فشرده پارس بود.

او در سال ۹۸ به اتهام فساد مالی دستگیر شد و نخستین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات او در فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار گردید.

طبق اعلام قوه قضاییه ، اتهامات حسن رعیت و همدستان وی، مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. آن ها با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده و وام‌ های کلانی را از برخی بانک‌ ها گرفته بودند. این افراد در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمایند، اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود.

حسن رعیت در دولت محمود احمدی نژاد رشد کرد. تصویری از حسن رعیت وجود دارد که او را در کنار وزیر صنایع دولت احمدی نژاد یعنی علیرضا طهماسبی نشان می دهد. این تصویر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد خبرساز شد.

تصویر دیگری هم از حسن رعیت در کنار بابک زنجانی در جت شخصی او منتشر شده است. زنجانی صحت این عکس را تأیید کرده و حسن رعیت را از «دوستان و تجار خوب» توصیف کرده بود. اما پس از بازداشت زنجانی گفته شد که رعیت از دستیاران وی بوده است. سال ‌۹۲ در گزارش خبرگزاری ایرنا، رعیت عضو هیأت‌ مدیره ی پروژه تجار کیش معرفی شد. پس از وقوع بحران مالی در این پروژه بود که پای بابک زنجانی به آن باز شد و او علاوه بر تملک پروژه کیش، حسن رعیت ‌را به‌ عنوان دستیار خود در آن به کار گرفت.

طبق اعلام قوه قضاییه، حسن رعیت با اکبر طبری و قاضی منصوری هم ارتباطات ویژه ای داشت.

حسن رعیت در ملک شخصی خود یک باغ وحشی خصوصی به راه انداخته بود که اداره نظارت بر حیات وحش محیط ‌زیست استان تهران پیش تر به روزنامه شهروند گفته بود این باغ‌ وحش مجوز دارد و در آن انواع حیواناتی از جمله چند قلاده ببر نگهداری می‌ شد. به گفته ی قوه قضاییه، حسن رعیت از این ملک که به بهشت گمشده مشهور بود و با کسب مال از طریق نامشروع آن را به راه انداخته بود، برای دعوت از افراد تأثیرگذار استفاده می کرد.

بر اساس اعلام قوه قضاییه، در این پرونده مجرم اصلی (حسن میرکاظمی) به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس ۳ سال و یک فقره حبس یک سال، جمعاً به ۳۵ سال حبس محکوم شده است. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، ۲ نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، ۶ نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به ۶ سال و ۵ سال حبس محکوم شده‌ اند/ روزیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما