اروپاییها کدام برند موبایل را بیشتر دوست دارند؟
اقتصاد ۱۰۰- سامسونگ توانست با فروش ۴۶.۴ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۲۴، شماره یک بازار موبایل در اروپا شود.
به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق تحقیقات موسسه کانالیس، بازار موبایل اروپا در سال گذشته بعد از چهار سال، دوباره رونق یافت تا جایی که میزان عرضه ۵ درصد افزایش یافت.
بر این اساس گوشیهای پریمیوم بالای ۸۰۰ دلار ۳۰ درصد از میزان کل فروش را شامل شدند.
همچنین سامسونگ برترین برند اروپا شد. این شرکت ۴۶.۴ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۲۴ روانه این بازار کرد که افزایش ۶ درصدی را نشان می دهد. بازاریابی قوی، به ویژه در طول المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به افزایش فروش سری گلکسی اس ۲۴ کمک کرد.
اپل رشد اندکی داشت و ۳۴.۹ میلیون دستگاه را به فروش رساند که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشت. سری آیفون ۱۶ عملکرد خوبی داشت، اما موفقیت اپل در سراسر اروپا متفاوت بود. در انگلیس، اپل تقریبا دو به یک از سامسونگ پیشی گرفت. با این حال، در اسپانیا، پس از شیائومی در رتبه سوم قرار گرفت.
شیائومی با فروش ۲۲.۲ میلیون گوشی، جایگاه خود را به عنوان سومین برند بزرگ اروپا حفظ کرد. در حالی که رشدی نداشت، توانست سهم بازار خود را حفظ کند. موتورولا سال قدرتمندی داشت و به بالاترین سهم خود در بازار رسید. این برند با فروش ۸ میلیون دستگاه، رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرد. اوپو نیز پس از دو سال کاهش، ۱۳ درصد رشد کرد و ۴.۱ میلیون گوشی هوشمند فروخت.
از سوی دیگر، فروش گوشیهای پریمیوم به رکورد ۴۱ میلیون دستگاه رسید. اپل قبل از اجرایی شدن قوانین USB-C اتحادیه اروپا، روی تسویه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ تمرکز کرد. سامسونگ همچنین از تقاضای زیادی برای گلکسی سری اس ۲۴ خود بهره مند شد.
با وجود این رشد، سال ۲۰۲۵ چالش برانگیزی برای اروپا است چراکه دستورالعمل طراحی زیست محیطی اتحادیه از ۲۰ ژوئن ۲۰۲۵ اجرایی میشود. قوانین جدید باعث میشود گوشیهای هوشمند عمر طولانیتری داشته باشند و تعمیر آنها آسانتر باشد. تولیدکنندگان باید در دسترس بودن قطعات یدکی را افزایش دهند، پشتیبانی نرم افزاری را گسترش دهند و تعویض باتری را ساده کنند که این قوانین روی عرضه تاثیر خواهند گذاشت.
انتهای پیام