جدول کامل اختلاف قیمت ساینا در بازار و کارخانه !
اقتصاد 100- اختلاف قیمت ساینا در کارخانه و بازار آزاد به سودی قابلتوجه برای خریداران منجر شده است؛ جزئیات قیمت ساینا GLX و ساینا اتوماتیک در اسفند ۱۴۰۴ را اینجا بخوانید.

اختلاف قیمت خودروهای خانواده ساینا در بازار آزاد و کارخانه در اسفند ماه ۱۴۰۴ نشاندهنده فرصتی برای کسانی است که قصد خرید این خودروها را دارند. در این گزارش به بررسی جزئیات قیمت ساینا در کارخانه و بازار آزاد میپردازیم.
جزئیات اختلاف قیمت ساینا در بازار و کارخانه
بر اساس اطلاعات موجود، خودرو ساینا GLX با قیمت کارخانه حدود ۴۱۳ میلیون تومان عرضه میشود، در حالی که در بازار آزاد با قیمت حدود ۵۲۲ میلیون تومان معامله میشود. این اختلاف قیمت نشاندهنده سود قابل توجهی برای خریداران است.
*ساینا اتوماتیک* نیز در بازار آزاد حوالی ۶۱۲ میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که قیمت آن در نمایندگیهای سایپا حدود ۴۹۴ میلیون تومان است. این خودرو با اختلاف ۱۱۸ میلیون تومانی، یکی از پر سودترین گزینهها در بین خانواده ساینا محسوب میشود.
در ادامه بررسیهای انجام شده، قیمت کارخانه ساینا GX دوگانهسوز حدود ۴۵۰ میلیون تومان بوده، اما در بازار آزاد با قیمتی حدود ۵۸۷ میلیون تومان معامله میشود. این خودرو در بین خانواده ساینا بیشترین اختلاف قیمت را داشته و برای خریداران جذابیت بالایی دارد.
جدول اختلاف قیمت خودروهای خانواده ساینا - اسفند ۱۴۰۴
برند | قیمت بازار آزاد (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
*ساینا GLX* | ۵۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۱۳,۴۷۳,۰۰۰ | ۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
*ساینا S* | ۴۹۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۱۳,۸۳۰,۰۰۰ | ۸۱,۰۰۰,۰۰۰ |
*ساینا GX دوگانهسوز* | ۵۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۳۸۸,۰۰۰ | ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
*ساینا اتوماتیک* | ۶۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۹۴,۳۳۷,۰۰۰ | ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تفاوتهای فنی ساینا EX و ساینا S
دو مدل ساینا EX و ساینا S از نظر پیشرانه تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ هر دو به پیشرانه M۱۵ مجهز هستند. اما ساینا S با تغییرات جزئی فنی طراحی شده است. سایپا در نسخه S، به جای دریچه گاز مکانیکی از نمونه الکتریکی استفاده کرده و همچنین مدیریت پیشرانه و برق خودرو نیز بهبود یافته است.
پیشرانه ساینا S با استاندارد آلایندگی یورو ۵ عرضه میشود و نسبت به نسخههای قبلی لرزش کمتری دارد. شرکت مگاموتور اعلام کرده که در آینده خودروهای ساینا S، ساینا G، کوییک S، کوییک G و اطلس به پیشرانه جدید و پیشرفته M۱۵GSI مجهز خواهند شد.
ویژگیهای جدید پیشرانه M15GSI
این پیشرانه پیشرفته با استفاده از سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها (VVTi) طراحی شده و قدرتی بین ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار تولید میکند. همچنین گشتاور آن بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتنمتر است. پیشرانه جدید به بالانسر شفت جدید و اگزوز استیل (هدرز) مجهز شده و طراحی بهینه آن سبب افزایش کارایی و عمر موتور شده است.
بهبودهای ساختاری ساینا S
عایقبندی کابین و موتور ساینا S به گونهای ارتقا یافته تا میزان صدای وارد شده به کابین کاهش یابد. همچنین استحکام بخشهای جلو و عقب خودرو نسبت به نسخه EX افزایش یافته است. ساختار برقی و الکترونیکی ساینا S با استفاده از سامانه BCM نیز پیشرفتهتر شده است. این سامانه امکان نصب کروز کنترل را برای مالکین فراهم میکند.