فروش فوق‌العاده ۳۰۰ خودرو ایران‌خودرو با تحویل سریع یک‌ماهه + جزئیات

اقتصاد100- فروش فوق‌العاده ۳۰۰ دستگاه خودروی آریسان ۲ ایران‌خودرو با تحویل یک‌ماهه آغاز می‌شود؛ ثبت‌نام از ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ و قیمت پایه این وانت اقتصادی حدود ۴۲۷ میلیون تومان تعیین شده است.

فروش فوق‌العاده ۳۰۰ خودرو ایران‌خودرو با تحویل سریع یک‌ماهه + جزئیات

شرایط ویژه فروش ایران‌خودرو در فروردین ۱۴۰۴

گروه صنعتی ایران‌خودرو در جدیدترین برنامه خود، فروش ویژه ۳۰۰ دستگاه خودروی آریسان ۲ را برای فروردین ۱۴۰۴ در بورس کالا انجام خواهد داد. قیمت پایه این محصول حدود ۴۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و برای ثبت سفارش، متقاضیان باید ۱۰ درصد مبلغ کل خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت به حساب واریز کنند.

زمان‌بندی ثبت‌نام برای خرید خودروهای ایران‌خودرو

فرآیند ثبت‌نام این طرح از تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۴ آغاز می‌شود و زمان تحویل خودروها نیز برای ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ تعیین شده است.

<آریسان ایران‌خودرو

نگاهی به مشخصات فنی آریسان ۲

وانت آریسان ۲ که نسل دوم این محصول محسوب می‌شود، نخستین‌بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وارد بازار شد. این محصول نسبت به مدل قبلی تغییراتی گسترده‌ای را تجربه کرده است. نسل اول آریسان که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تولید می‌شد، در دو کارخانه ایران‌خودرو تبریز و خراسان تولید می‌گردید. اما نسل جدید آریسان ۲ تنها در کارخانه خراسان مونتاژ می‌شود. مهم‌ترین اصلاحات این خودرو در چند بخش زیر مشهود است:

نسل اول این وانت به یک موتور دوگانه‌سوز OHVG۲ پیکان با حجم ۱۶۹۶ سی‌سی مجهز بود. اما در نسخه جدید، ایران‌خودرو از موتور XU۷ پلاس (XU۷P) با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی استفاده کرده است. این همان موتوری است که در پژو پارس XU۷P نیز به کار گرفته شده، با این تفاوت که نسخه وانت آریسان 2 دوگانه‌سوز است.

یک گیربکس پنج سرعته BE داخلی نیز به آریسان ۲ افزوده شده است. در مقایسه با مخزن ۷۰ لیتری CNG نسل قبلی، در نسخه جدید این مخزن به ۷۵ لیتر افزایش یافته است. همچنین حجم مخزن بنزین از ۵۲ لیتر به ۴۰ لیتر کاهش یافته است.

  • برای افزایش امنیت، مخزن سوخت به زیر بدنه خودرو منتقل شده است.
  • زاپاس‌بند که پیش‌تر در پشت صندلی شاگرد بود، به بخش زیرین خودرو منتقل شده است.
  • آریسان ۲ دیگر دیفرانسیل عقب نیست، بلکه با تبدیل به دیفرانسیل جلو، گاردان و دیفرانسیل حذف شده‌اند.
  • شاسی خودرو نیز به نسخه‌ای یکپارچه و مستحکم‌تر تبدیل شده است.
  • حذف کانال گیربکس فضای بیشتری در کابین ایجاد کرده و راحتی سواری بهبود یافته است.
  • اضافه شدن تجهیزات جدید مانند سنسور دنده عقب و چراغ‌های مه‌شکن جلو به صورت استاندارد.

از جمله دیگر بهبودهای اعمال‌شده در این نسل می‌توان به ارتقاء سیستم تعلیق و ترمز، بهینه‌سازی سیستم تهویه، صندلی‌های جدید، عایق‌بندی بهتر کابین و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

وبگردی
    ارسال نظر